Clara Ballarà presenta el seu conte ‘La Xica que sí que sí’

El 22 de maig a la plaça de Sant Pere de Castellar, al costat del Museu de l’Escola Rural, vam tenir la presentació del conte de la Clara Ballarà La Xica que sí que sí

Presentació del conte ‘La Xica que sí que sí’

DISSABTE 22 MAIG 2021

L’escola va estar oberta de 5 a 8 de la tarda i alguns la van visitar abans de la presentació i altres després, escoltant les explicacions d’una exalumna.
La regidora de cultura, la Sara Malé, va presentar l’acte i seguidament va parlar el Xavier Solé i Pla, que va llegir un poema de la Pepa de cal Jalmar, que tantes vegades havia donat les claus de l’escola als qui la volien veure i passaven per davant de casa seva en anar-hi. Va ser bonic recordar-la; ja fa uns anys que es va morir; ella també havia estat alumna de l’escola i de vegades només amb l’estona que nosaltres ensenyàvem l’escola a algú, quan li tornàvem la clau, ja ens havia escrit un poema!
El Xavier ens va introduir el llibre i després, amb la introducció de la Clara, encara vam veure més que realment ell coneixia el conte molt bé perquè la va assessorar. El públic va estar molt implicat, tant els petits com els grans ja que va ser una presentació molt divertida i entranyable. Qui millor que ella pot escriure un conte sobre vaques! La Clara, jove ramadera de Sorba, és també mestra i feminista; i fa algunes classes a l’Escola Agrària del Solsonès.

Xavier Solé i Pla va llegir aquestes estrofes d’un dels poemes de la Pepa de cal Jalmar durant la presentació del llibre de la Clara Ballarà. A la Pepa li agradava molt escriure i també era una dona de camp, com la autora del llibre La xica que sí que sí.

PA TORRAT
La llar alegrant